mini antena pro 433 MHz

Pondělí Říjen 26 11:10:12 CET 2009

Dobrý den,
dělám si malý ovladač, bude v něm modul 433 MHz z GESu. Krabička má  cca 6x4x1,5 cm a tišťák s baterkou zabere ani né polovinu. 1/4 vlnný (i zkrácený) dipól měl mít dostatečnou protiváhu. Když udělám vodivou plochu přes celou krabičku, ten zkrácený dipól (smotaný) bude vysoký jen 1 cm. Na konec dipólu mohu dát další plochu, vlastně jí připojím přes prodlužovací cívku. Mobily mají taky anténku jako kus plechu a dokonce jen 1 cm nad tišťákem, ale ten 1 cm se mi zdá málo. Nebylo by lepší udělat třeba na délku krabičky polovinu vodivé plochy (zem, protiváha) a živý konec připojit přes prodlužovací cívku na kus plochy na druhém konci krabičky (délka celého 6 cm)? Ta protiváha bude ale poloviční a navíc se krabička bude držet v ruce a tím se to dost zatlumí. Co s tím? Řešil tohle někdo? Když tak pro tohle pásmo mám i přijímač s S metrem, tak budu dělat pokusy.
Anděl