mini2440

Michal Grunt michal.grunt@vynet.cz
Neděle Říjen 25 22:55:36 CET 2009

Toto jsem si take pred par dny vygooglil. Bohuzel je to jedina stranka, kterou jsem na toto tema nasel a zabyva se s tim. A hned u prvni vety je zadrhel...

"If you compiled a kernel from the mini2440 kernel repository with the mini2440_defconfig...".

Jenomze zkompilovat jadro Linuxu, zvlast pro embedded zarizeni a tak, aby v nem fungoval treba touchpad, sitova karta, zvukova karta... bude nejspis nad moje sily. Zkusim jeste googlit. Treba je optimalizovany kernel pripraveny na kompilaci na prilozenem CD, nevim. Tak dalece jsem CD nezkoumal a i kdyby tak z nazvu xxx.tar toho moc nepoznam - i kdyz se do nej podivam az na souborove urovni (jako ne zrovna Linux guru).

Uz hodnekrat jsem chtel do Linuxu proniknout (trosku hloubeji nez bezny uzivatel). Jenomze nejhorsi je, ze clovek narazi na problem a ted hleda reseni. Ale reseni se vetvi a vetvi a za chvilku uz je potreba (nekdy kvuli trivialni veci na kterou ve Windows treba ani nenarazi a pripada mu samozrejma) znat takovych informaci, ze me to nakonec prestane bavit. Ale to jsem trochu odbocil...

Proste momentalne hledam a shanim uplne ty zakladni informace jako napr.:
- Jake vyvojove prostredi pouzit. Psat to v "notepadu" ci jinem beznem txt editoru a ladit to "na slepo" mi nepripada jako zrovna idelani reseni. Nabizi se QTdesigner, videl jsem pouzivat i KDeveloper... ALE v pripade ze si vyberu QT2.2 umi to QTdesigner zkompilovat, nebo umi jenom novejsi verzi QT4.5?
- Jakou verzi QT pouzit (na to navazuje dalsi otazka a to jak dane QT do mini2440 dostat)
- Jaky je rozdil mezi http://qt.nokia.com/downloads a http://qtextended.org (to je rozsireni QT o nove funkce)?

Michal Grunt

Odesílatel: hw-list-bounces@list.hw.cz [hw-list-bounces@list.hw.cz] za uživatele Tomáš Tomáš [tom.tore@seznam.cz]
Odesláno: 25. října 2009 21:39
Komu: hw-list@list.hw.cz
Předmět: Re: mini2440

http://blog.cor-net.org/embedded/mini2440/qt-45-on-mini2440/

>Predem upozorniji, ze se v Linuxu jako developer moc nevyznam (Linux nainstaluji, zprovoznim zakladni funkce, napisi Hello World, zkompiluji a to je vse). A proto se tak trochu ztracim v pojmech Qtopia ci QTExtended. Jaky je rozdil mezi http://qt.nokia.com/downloads (QT4.5) a http://qtextended.org (QT 4.4.3)?

Pricemz v mini2440 je nainstalovan Qtopia 2.2, takze jake SDK mam pouzit? Da se pouzit QTdesigner z qt.nokia.com? Bylo by mozne nainstalovat na mini2440 QT4.5 a jakym zpusobem?

Proste nechci si s mini2440 jenom hrat a kochat se, ale chci ho pouzit pro bezny domaci provoz (tj. napsat pro nej specialne aplikaci, pripojit na GPIO nejake zarizeni...). Proto me napada nekolik dalsich otazek s programovanim v Linuxu s tim souvysejicich, ale to uz bych se obratil na jinou konferenci.

Treba me ted napada dalsi s tim souvisejici otazka. Nekde na youtube jsem nasel video, kde na mini2440 byl nainstalovan nejaka verze QT. Bylo tam demo s ruznymi tlacitky a ovladacimi prvky. Bylo to pekne graficke (jakoby kopie relanych ovladacich prvku, tlacitka, soupatka, kolecka atd.). To by se mi celkem libilo a chtel bych takoveho vysledku dosahnout, jenomze nevim absolutne jak.
Tak jsem to po chvili hledani nasel: http://www.youtube.com/watch?v=xiVNMtmsBoo

Michal Grunt

PS: Na CD se podivam, ted ho nemam pri ruce.