Re: Pokojovy termostat

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Říjen 25 19:49:57 CET 2009

Castecne souhlasim, ale realne to moc nevytrhnete, jedinym resenim je zvednout teplotu na vnejsi strane obvodovych zdi tzn. zateplit a odstranit tepelne mosty.
Pokud vytapime vzduch na 18C ma stena o cca 3C mene a v rohu klidne o 5C tj, 13C pri teto teplote povrchu vam na zdi bude vlhkost kondenzovat pri vlhkosti vyssi nez 30%.  Vlhkost pod 30% je z fyziologickeho pohledu velice nedostatecna.

Timto samozrejme nenapadam vetrani, vetsina lidi pote co osadi tesna moderni okna vetra zcela nedostatecne. Nicmene absolutni vlhkost venkovniho vzduchu v zime je rekneme 4g/m3 pokud chceme udrzet 40% vlhkost pri 22C musime dodat dalsi 4g/m3.

Tom

>Tak to byste mel vetrat a vysouset, protoze mate moc vlhko.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Rosn%C3%BD_bod
Vnímání výše rosného bodu pro člověka

Vy navic ohrivate vlhke steny a vlhky vzduch, coz zbasti daleko vice energie nez
vzduch suchy. Sama negativa a socialni nejistoty, vyhody pro vetsi vlhkost vidim
tak u kvetin.

Standa