ATMega8 problem

Jan Martincek jano@martincek.com
Čtvrtek Říjen 22 11:00:21 CEST 2009

To radsej kupte AVR Dragon - ten ma na seme JTAG, ISP a PP - za 50 euro
nieje co riesit. Len pozor na to USB.

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of stanfred
Sent: Wednesday, October 21, 2009 8:09 PM
To: HW-news
Subject: Re: ATMega8 problem

Dekuji za podnetne informace...

Poresim to tak, ze koupim novy MCU a ten stary si necham na dlouhe zimni
vecery a zbastlim mu nejaky parallel programator, abych jej ozivil.

Pro jistotu to naprogramuju doporucenym a overenym PonyProgem s adapterem na

LPT a uvidime.

S temi fuses je to presne tak, jak uz to zde zaznelo - v PonyProgu se
nastavuji jednotlive bity (a zaskrtnute jsou "0", coz je prave matouci),
zatimco v PRESTU jsou pojistky uz jako kombinace nastaveni. Rovnez tak i v
programatorech od Elnecu - alespon soude podle jakehosi screenshotu, ktery
jsem objevil nekde na netu. Sice lze editovat pojistky v PRESTU i primo, ale

bajty (byty, bytes?) maji take jaksi obracene poradi (i na rozdil od
datasheetu): LockBit Byte, Fuse Low Byte a Fuse High Byte. Na to jsem ovsem
prisel az po "umrti" cipu. I na to inverzni znazorneni bitovych stavu.

Sice jsem si nemyslel, ze s tim stravim tolik casu, ale chybami se clovek
uci...

Apropos fuse pro krystal se da nastavit na max. 8 MHz, krystal v tom
projektu je na 12 MHz a MCU ma max. frekvenci na 16 MHz. To mi take neni
uplne jasne...

S pozdravem

St. Svoboda