ATMega8 problem

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Středa Říjen 21 10:33:26 CEST 2009

Ja bohuzel neporadim protoze, ale pridam se s velmi podobnym problemem,
shodou okolnosti jsem chtel dnes psat podobny dotaz do konfery. Taky delam s
PICy ale pred jistou dobou jsem narazil na zajimavy projekt s Attiny13
(http://www.voitzsch.net/index.php/en/flashconv-a-minolta-flash-converter) a
tak jsem si zbastlil jednoduchy programator
(http://hw.cz/constrc/lpt_isp_prog) a celkem bez vetsich problemu to
zrealizoval pro sebe a jeste jednou pro znameho. Ted za mnou prisel dalsi
znamy ze by to taky chtel a koukam ze autor ma novou, zasadne vylepsenou
verzi, ale kvuli nedostatku pameti presel na Attiny25.

Tak si rikam no problem, koupil jsem u chobota svaba, osadil desticku,
nahral tam program a kdyz jsem se chystal naprogramovat pojistky tak ouha,
stejny problem jako u vas, PonyProg hlasi ze nenasel chip. Dost dlouho jsem
s tim laboroval, ptal se zkusenejsiho kolegy a ten mi rikal ze se mu nekdy
neco takoveho taky stalo tak jsem rezignoval, koupil novy attiny, prepajel
ho a zacal s tim opatrne laborovat. Nejdriv jsem zkousel jen cist, jak
program tak pojistky cetl v pohode, tak jsem se pustil do programovani s tim
ze tentokrat nejdriv vypalim fuses. To probehlo uplne v pohode ale kdyz jsem
chtel vypalit program tak najednou zase tataz chyba! Vubec nevim co se deje,
proste po prvni zapsani, ac uspesnem, uz tam nic nezapisu ani neprectu, ISP
je mrtve. Jeste dodam ze jsem vyhrabal ze supliku attiny13 co mi zbyl z toho
predchoziho projektu a ten to programuje uplne v pohode takze v programatoru
by problem byt nemel.

Takze timto se pridavam k dotazu, symptomy vypadaji podobne, nenarazil na
neco podobneho nekdo dalsi a nevedel by pripadne nekdo kde je zakopany pes?
Jen aby nedoslo k nedorozumneni, v tom mem pripade se opravdu RESET pouziva
v aplikaci, ale pouze pokud clovek pozaduje urcitou ficuru a autor take
doporucuje to nejdriv vypalit bez ni, otestovat a teprve pak ten RESET
zakazat, coz jsem take udelal, RESET jsem nepouzil cili v tom by problem byt
nemel.

Dusan Dolezal