OT - test GSM mobilu, jak to je s citlivosti

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Říjen 20 21:32:38 CEST 2009

Zdravím,

> Nekde mam test citlivosti telefonu, co delal kdysi mobil.cz,
> nejcitlivejsi telefon byl onen Alcatel one tou easy , pak nejaky siemens
> ( asi S6) a pak teprve Nokia.

Shodou okolností AOTE měla moje žena v době, kdy já měl tu Nokii. Dosti jsme
spolu jezdili a tehdy ještě nebylo pokrytí takové, jako dnes. Mohli jsme
tedy často porovnávat. Ta Nokia měla rozhodně lepší stabilitu signálu -
v místech, kde AOTE začínal tápat, se ještě dalo hovořit. Nevím - možná
se sešla abnormálně dobrá Nokie s mimořádně nahluchlým AOTE, ale tohle jsou
prostě mé a ženiny zkušenosti, jsme poměrně pamětníci rozkvětu mobilní éry
:-). Nadto i Alcatel měl servisní menu, velmi očesané, ale sílu signálu
dokázalo zobrazit a tak šlo udělat přímé porovnání (jen se u AOTE musela
odečíst nějaká konstanta, tuším 113, aby to zobrazovalo v dBm a ne
v relativních jednotkách 0 - 63). A s prominutím, těmto přímým zkušenostem
si dovolím věřit více nez testu na mobil.cz :-).

> Co se tice toho servisniho menu na N2110 jde aktivovat na jakekoliv 2110.

Ale to samozřejmě, stačí PCLOCALS, MBUS kabel a zapnout R&D level. Toto
servisní menu je dle mého názoru jediné, které umělo číst filesystém SIM
a zobrazovat si některé typy záznamů, které jsou jinak zcela nečitelné
(včetně Ki apod.).

I já jsem si musel alespoň "zvednout level", ta Nokie sice měla ten "operator
level" už od přírody, neboť je to bývalá interní Eurotelská, ale to R&D menu
opravdu stálo za to mít.

Zdraví Pavel