Izopropylalkohol × Aceton

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Říjen 19 09:36:34 CEST 2009

No pribuzni mozna, ale to lze rict o polovine organickych sloucenin.
Isopropanol nema 4 ale 3 uhliky - sumarne je to C3H8O a ethanol ma 2
sumarni vzorec je C2H6O. Logicky pocet uhliku stoupa....methan, etan,
propan, butan atd...
Nicmene ta molekula bude urcite vetsi a mene skladna - izopropyl ma
stejnou hustotu jako lih (o malinko mensi) a pritom ma molarni hmotnost
vetsi - cca 60g/mol (lih 46g/mol).

Ja lihem desky nemyju od te doby co mi dosel doma isopropyl a umyl jsem
funkcni desku lihem. Po zapnuti nesel jeden BUF634 - nastesti oba OPA627
a druhy BUF634 byl OK. To me dost vydesilo takze od te doby nicim jinym
nemyju. Nestoji mi to za to.

Radek Vicek