Srovnání účinností zdrojů s napájením 230VAC a 48VDC ?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Říjen 18 00:15:40 CEST 2009

Nevim jak tyto zdroje, ale obecne AC zdroje od HP maji zpravidla o nekolik malo procent vyssi ucinnost nez zamenby zdroj DC , jak jste sam poznamenal zdroje jsou skoro stejne a drobne rozdily jdou a vrub vyssim proudum u DC.
Protoze ztraty pri prevodu 48/230 budou urcite vyssi nez rozdil ucinnosti tak dc reseni bude nepatrne ucinejsi.

Bez naroku na statisticke hodnoceni, mam doma rozebrane dva AC redundantni HP zdroje , kazdy bratru za 40k Kc a zadny DC z cehoz by slo usuzovat, ze DC vydrzi vice respektive po DC se tak snadno nesiri prepeti, na druhou stranu AC zdroju mame vice tak tezko hodnotit.

Tom

>Zdravím,

> Asi to tak uplne nechapu, respektive uvadite malo udaju, pokud mate 48V DC a chcete z toho delat rekneme 12V 2A
> da se takovy zdroj postavit s ucinnosti az 93 - 94%, napriklad jako StepDown s LM5576.

Omlouvám se, že jsem uvedl málo údajů. Jde o zdroj pro Cisco router střední
třídy (konkrétně 3640), který má 200W, dává 5V/24A, 12V/6A a -12V/3A. Oba
zdroje jsou originální, záměnné, od stejného výrobce, a jak jsem už
odpovídal kolegovi Gatilovi, i vevnitř vypadají skoro stejně.

> Zdroj s malym trafem 230/12V se bude poflakovat v lepsim pripade kolem 60%, lepe by dopadl zdroj s toroidem.
> Pulsni zdroje budou nekde kolem 65-70%, ale u malych zdroju pujde casem diky degradaci C ucinnost do kopru, teoreticky by slo postavit komercni pulsni zdroj s uciinosti 80-85% ale jaksi se to nedela neb kvalitni soucastky jsou drahe.
> K tomu prictete ucinnost prevodu 48/230V
>
> Tom

Jasně, děkuji.

Zdraví Pavel