[OT] Sluchatka

Sobota Říjen 17 09:20:11 CEST 2009

hmmm vždyť od těch 50. let jsou k dispozici úplně jiné materiály (membrána,
tlumící materiál, magnetický obvod) a to snad musí mít na výsledný zvuk
vliv. Nebo že by tohle všechno ignorovali?
Škodovka taky vyrábí v podstatě stejný motor jako se dával do Š100 a před
tím do staré oktávky, jen je tam tolik věcí jiných, že by se původní
konstruktér asi divil. Parametry jsou pak taky úplně jinde.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, October 17, 2009 6:43 AM
Subject: Re: [OT] Sluchatka

Tyhle jsou ještě levnější, neprolezl jste i ostatní kategorie. Docela mě to
překvapilo.

http://www.svetsluchatek.cz/sluchatka/akg-k-44-2/

AKG do dnešních dnů používá měnič, který je shodný s měniči ze sluchátek z
50. let (až na plastovou nosnou konstrukci místo papírové). To že píší různý
kmitočtový rozsah (hlavně ten nahoru), je prostě marketingová lež, aby se
odůvodnila vyšší cena těch drahých. Pomíjím teď otevřená sluchátka a pecky,
které jsou spíš OEM (tj. někdo to pro ně vyrobil v číně), než AKG. Mají
ještě dvoupásmová, tam jsou taky jiné měniče, ale jsou zase stejné jako ze
70.let. Ty dvoupásmové bych nebral, přece jenom je mnohem lepší když zvuk
jde z jednoho místa, než z vícero míst.

Jinak tu někdo při podobné diskusi nedávno doporučoval sennheisery, ale tam
je otázka, co dávají za měniče, prostě bych spíš věřil letité zkušenosti,
než nějaké moderně co má módní zvuk.

AKG i Sennheisser těží z válečných německých výzkumů (tyhle vědce si USA
neodvlekly), ale Sennheissery neznám a nevím, jestli dělali nějaký vlastní
výzkum (v dnešní době to je cenová optimalizace), nebo to co vyvinuli v 50.
letech je špička za kterou se už moc jít nedá.