[OT] Sluchatka

Pátek Říjen 16 23:43:51 CEST 2009

především si musíte říct, jestli chcete sluchátka otevřená nebo uzavřená. U
otevřených se lépe (obvykle při nižší ceně) dělá vyrovnaná charakteristika.
Pokud žena kouká na televizi (jako ta moje) a chcete si poslechnout něco
jiného, máte smůlu. Uzavřená sluchátka zase obvykle (aby těsnila) mají větší
přítlačnou sílu na uši. U těch AKG K77 píšou že jsou uzavřená. U těch
dalších nepíšou nic, podle otvorů "čárek" v mušlích bych očekával že budou
otevřená. Jinak údaj 20 Hz až 20 KHz nic neznamená, pokud k tomu nenapíšou v
jaké toleranci to je. Pro velké fajnovky - tolerance frekvenční
charakteristiky to splňovat může, ale některé hrby jsou slyšet víc, jiné
míň. Proto se dělají poslechové testy, ale to je obvykle až u těch dražších.
Taky záleží jak přesně v těch sluchátkách dokážete zvuk lokalizovat, aby
každé sluchátko nemělo jinou fázovou charakteristiku.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Pavel Kutina" <hw@prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, October 16, 2009 8:05 PM
Subject: [OT] Sluchatka

Zdravim

a omlouvam se za OT, potreboval bych poradit a zde se nachazeji lide
vedouci...

Dostal jsem za ukol vybrat si k narozeninam sluchatka, anzto se mi me stare
rozsypaly (Thomson HED720, mechanicky nic moc, zvukove... celkem stacej,
akorat maj nabrouseny streby). No a protoze obdarovavatel vi o sluchatkach
jeste mene, nez ja (ja je aspon trochu slysim), mam se prekvapit :)

Limitujici je cena, s tim nic nenadelam, tisicovka je strop. Sluchatka krmim
bud pocitacema, nebo starym trasceiverem, uplne hluchej snad nejsem (ale je
mi ctyricet, takze jsou veci, ktere proste neukecam). Zkratim to: Co vybrat?

Ja nasel na netu AKG K77 http://www.svetsluchatek.cz/sluchatka/akg-k-77-2/
Behringer Behringer HPS 3000
http://www.musiccenter.cz/Behringer-HPS-3000/sluch%C3%A1tka/:3:12425
Behringer HPX 2000
http://www.musiccenter.cz/Behringer-HPS-3000/sluch%C3%A1tka/:3:12425

Muzete je nekdo doporucit nebo doporucit neco jineho v obdobne cenove
kategorii?

Posloucham spis trochu tvrdsi veci, elektroniku, ale nekdy i klasiku,
akustickou muziku nebo jazzik, tu a tam do toho nasypu i neco ziveho z
klaves a kytary a podobne. Na sluchatkach ale cistim nahravky ze starych
pasku a desek, cili by mely byt pokud mozno neutralni, ale ty moje stare
Thomsony fakt nebyly a taky to s nimi slo...

Diky za kazdou radu.

Pavel Kutina