Navrh univerzalne pouzitelneho spinaneho zdroje 0-1A?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pátek Říjen 16 11:24:02 CEST 2009

Pro novou radu procesorovych modulu bych rad  navrhl jednotny (unifikovany) zdroj, pozadavky

- vstupni napeti 8-24V, typicky 11-13V
- vystupni napeti nastavitelne, typicky 5, 3.3V
- vystupni proud 5mA az 1A, typicky 10mA az 700mA, 95% casu do 50mA
- ucinnost co nejvyssi 80-90%
- veelmi dlouha zivotnost (desetileti) typicka oblast nasazeni, mereni teploty a vlhkosti v podzakladi staveb

Prolezl jsem soucasnou nabidku, nasledne provedl korekci na dostupnost v CR, cenu a vylezli mi z toho obvody LM2674 a LM2675, coz je jak se zda to same s tim, ze 74 je do 500mA a 75 drazsi varianta do 1000mA, tedy dealne sahnout po 75 ve verzi Adjust.

Vzhledem k pozadakum na max. zivotnost v kombinaci s nekolika LowESR tantaly na vstupu i vystupu.
Problemem je volba civky, obecne ceny a dosupnost SMD civek v CR je mizerna a zde je jeste otazkou jakou civku zvolit?
Polde grafu v DS obvodu LM2675 dany rozsah nelze pokryt jednou civkou.

Chi se zeptat co se stane, kdyz pro rozsah 0-800mA pouizji 220uH presneji http://www.sos.sk/?str=371&artnum=61672
a pro rozsah do 1A 100uH http://www.sos.sk/?str=371&artnum=61668

Dekuji

Tom