[OT] Pole v programu mathematica?

Serych Jakub Serych@panska.cz
Pondělí Říjen 12 20:58:58 CEST 2009

Sum je programatorsky zapis "matematicke sumy", musite v ni tedy zadat odkud kam a s jakym krokem se ma rada scitat. Vlastne se to chova temer totozne jako Table, akorat to nakonec tu tabulku secte. Takze jedno reseni je udelat si ten soucet primo a ne uz z hotove tabulky v promenne data.

Tedy:
Sum[n, {n, 0, 2 Pi, Pi/10}]

Pokud chcete udelat soucet z hotovych dat v tabulce, muzete pouzit napriklad Total. V nasem pripade chceme z usporadanych dvojic scitat vzdy jen prvni clen (tedy jestli jsem zadani dobre pochopil), takze nejak takhle:
data=Table[{n, Sin[n]}, {n, 0, 2 Pi, Pi/10}]
Total[data[[All, 1]]]

(dvojite zavorky[[ ]] znamenaji index do tabulky data)

Mejte se pekne

Jakub Serych

P.S. Mathematica ma uzasne udelanou napovedu (na cemkoliv stisknete F1) a pokud mate verzi 7.0 a vyssi, funguje take Ctrl-K u rozepsaneho nazvu funkce (napr napiste Tot a Ctrl-K), pokud si nejste jisty vlastnim nazvem a take Ctrl-Shift-K u dopsaneho nazvu (napr Sum Ctrl-Shift-K) Vam prida zavorky se vsemi potrebnymi parametry. Zejmena zacatecnikovi to velmi pomaha.