Trakcne baterie

Vláďa Anděl vaelektronik@vaelektronik.cz
Sobota Říjen 10 01:38:14 CEST 2009


Viděl jsem jak z lokomotivy přitáhli vybité olověné gelovky (na odbočku z 
baterky zapojili vysílačku a nechávali jí stále zapnutou), zkoušeli jsme je 
opakovaně nabíjet a vybíjet jako u alkaliky a s každým cyklem se kapacita 
podstatně zvedala. Úplně vybitá Pb baterka má místo kyseliny skoro čistou 
vodu, má velký vnitřní odpor. Až se nabíjením nějaký síran rozloží, sníží se 
vnitřní odpor a to umožní další nabíjení.
Anděl

----- Original Message ----- 
From: "Milan Mlynarčík" <milan.m@centrum.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, October 09, 2009 11:25 PM
Subject: Re: Trakcne baterie


Viem, ze sulfat je svina. Ale vzhladom na "velkost" firmy (asi 4 ludia) je
momentalne pre nich kupa novych baterii dost problem.
S tym malym prudom to mozem skusit. Teda ak bude baterka ochotna si brat
aspon nejaky prud.



                                                Milan  Mlynarčík



----- Original Message -----
From: "Kručinský Ladislav"

Baterie ponechaná rok ve vybitém stavu je asi totálně sulfatovaná - tedy
sirník olova který se tvoří vybíjením ve formě jemných snadno rozpustných
krystalků měl dost času rekrystalizovat na formu která se prakticky nedá
rozpustit.
Zkuste baterii připojit na proud který má asi 0.01C a nechat ji tak  týden
nebo čtrnáct dní. Předtím zkontrolovat hladinu elektrolytu ve všech
článcích. Po těch čtrnácti dnech vybít do 1,75V/článek a znovu.
Proces opakujte dokud nedosáhnete alespoň nějaké kapacity. Ale jsem dost
skeptický, většinou je koupě nové baterie jedinou pomocí. Chemické přípravky
to taky nevyřeší.
Možná má nějaké lepší zkušenosti kolega Anděl ale za sebe bych rozhodně nic
nesliboval.




_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list