NAND vs NOR flash

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Středa Říjen 7 16:56:24 CEST 2009

Behem programovani (mazani) dochazi k poskozovani izolacni vrstvy kolem float gate tunelujícími
elektrony a u NOR injekci elektronu. Postupem casu se poskozeni dostane do stavu kdy  vrstva
SiO2 nedokaze dostatecne izolovat FG a bunka se neda pouzit pro uchování informace.
U NAND flash pameti je poskozeni teoreticky mensi a lze vyrobit NAND s zivotnosti az 1E6 cyklu, ale v realu se kvuli velkemu nahusteni a honeni se za kapacitou stejne vetsina NAND dela na 1E5 cyklu.

Pamet se pri cteni nenici, ovsem i zde je jity problem, Flash nedokazi informaci udrzet na veky a po case jak si zapominaji.

PN