programovanie AT89C51RE2

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Říjen 6 16:30:00 CEST 2009

Mal by stacit seriovy odpor medzi PSEN a "uzemnovacom".

Atmel ma na strankach appnote s doporucenym "programovacim" obvodom, teraz nie som pri kompe.

----
S tym RD2 a ED2 a ze kde je umiestneny bootloader, je to zlozitejsie. Neviem ci som o tom nepisal aj v tom pamflete co som na prelome rokov spisoval o RD2kach.

Temicovska RD2 (plnym menom T89C51RD2) mala EEPROM a bootloader v najvyssom 1kB FLASH (t.j. uzivatel ak chcel pouzivat bootloader, mal k dispozicii len 63kB FLASH).

Ked Atmel kupil Temic, bolo take medziobdobie (dost dlhe, mozno aj 4-5 rokov), ked sa predavali tieto T89C51RD2 s logom Atmelu a oznacenim bez prefixu, t.j. len 89C51RD2. V tom istom case sa vsak uz predavali aj uz Atmelom vylepsena verzia AT89C51ED2, kde to "E" znamenalo, ze je tam EEPROM. Tam uz bol ten bootloader "zadrotovany" v osobitnom pamatovom priestore, takze pre aplikaciu bolo k dispozicii plnych 64kB FLASH. No a zanedlho Atmel prisiel s "odlahcenou" verziou 'ED2 pod oznacenim AT89C51RD2, ktora bola navlas rovnaka ako 'ED2 len bez EEPROM. Takze to cele stoji a pada na dokladnom pisani a citani vsetkych pismeniek pred aj za tym '51... :-)

wek

PS este jedna vec: ako mate zapojene EA/ a ALE?