OT Kviz z jazyka C IV.

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Říjen 6 14:27:59 CEST 2009

> Bez toho aby ste pozerali do ucebnic ci normy, kto vie z fleku povedat, aky je vysledok operacie -13 % 10 (t.j. modulo)?

No dobre, teraz sa pozrite do ucebnic a normy (aj tak ste sa uz asi pozreli)...

Funguje to zhruba tak ako to popisal Miro: podla normy sucet div a mod musi dat povodne cislo a pritom div sa zaokruhluje smerom k nule. Z toho vypadne, ze spravna odpoved je -3.

Doplnujuca otazka: mam menu s N polozkami, v ktorej aktualne ukazujem na i-tu polozku (uint8_t i), a ked tocim enkoderom, z rutiny onuchavajucej enkoder mi vypadne znamienkove cislo (int16_t e), pochopitelne i nesmie vyliezt z rozsahu 0..N-1, ako to napisat?

wek