[OT] Jak reklamovat rychlost internetu

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Říjen 5 14:05:20 CEST 2009

Přátelé, mám takový malý problém s poskytovatelem mého připojení k
internetu. Jak byste postupovali, případně neřešili jste to už někdo?

Mám internet od UPC, až doteď spokojenost, původně jsem měl asi 2
Mbity (resp. 2Mbity download, 256kB upload), běhalo to, stačilo to,
pak mi to zvedli (letos asi během prvního čtvrtletí) na 10 Mbit
download, 1Mbit upload  (jelikož 2Mbity už nenabízej), zaznamenal jsem
zvýšení rychlosti, všechno běhalo. V poslední době se mi ale zdál
internet nějak pomalý, spustil jsem měření na rychlost.cz, výsledek
potvrdil moje obavy, volal jsem do UPC, tam mi nadiktovali jejich
testovací ftp.upc.cz, stáhnul pokusný soubor, viděl, že to lítá,
poděkoval a myslel si, že asi na rychlost.cz zrovna měli nějakej
velkej provoz. Ale internet byl pomalý furt, včera jsem to zase
zkoušel, pomocí lupa.cz, rychlost.cz a dokonce pomocí
http://portal.dkm.cz/speed/, což je testovací stránka UPC. Ani jednou
mi to neukázalo download vyšší než 1Mbit, resp. je to někde kolem
0,5Mbit a z tý stránky UPC je to nějakých 20 kbit! Co je zvláštní,
upload je v pořádku, tj. někde kolem 800kbit - 1Mbit, ten žádným
zpomalením netrpí. Při stahování z ftp.upc.cz je rychlost taky vysoká.
Během měření jsem byl připojený přímo do jejich modemu, abych vyloučil
závadu na svém routeru/switchi/wifi AP.

Zkoušel jsem test na rychlost.cz v různou denní dobu, zkoušel jsem i
několik podobných měřících služeb a všude podobný výsledek.

Reklamoval jsem to přes jejich kontaktní formulář a co myslíte? Podle
nich je všechno v pořádku, ať prý zkusím stáhnout něco z ftp.upc.cz.
Na můj argument, že mi nestačí rychlý přístup na jejich FTP, když na
zbytek světa je pomalý, mi odpověděli, že je to totéž, když je rychlý
přístup na ftp.upc.cz, tak je rychlý i na ostatní stránky.

A teď poraďte, jak se dá reklamovat rychlost připojení k internetu,
když má dostahovat teoreticky až 10 Mbit a v reálu je 10x menší. Podle
mě to vypadá, že mají slabý nějaký páteřní spoj.

Pavel Kadečka.