Asus WL-500g deluxe a internetove radio

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Neděle Říjen 4 21:28:33 CEST 2009

2009/10/1 Pavel Kadečka <pavel.kadecka@gmail.com>:
> Teď už bojuju jen s jednou věcí - nefunguje mi automatické spouštení
> po startu routeru, přestože to mám napsané ve start-up scriptu a
> ostatní příkazy se očividně provedou, tak nic nezačne hrát.

Tak jsem zas pokročil. V návodu na ocko.sytes.net je start-up script
soubor "init.usb" v /opt (tj. kořen flashky). Měl jsem podezření, že
se příkazy spouštěj moc brzo, protože hned po restartu routeru a
připojení telnetem jsem viděl, že ještě není přimountovaný USB disk.
Jenže ani při hodně dlouhym (přes dvě minuty) sleepu mi rádio nezačalo
hrát, vždycky jsem ho musel spouštět ručně. Zato na macsat.com je
start-up script soubor "post-boot", který je umístěný v
/usr/local/sbin, tj. ve vnitřní flash routeru, viz:

http://www.macsat.com/macsat/content/view/21/29/
http://www.macsat.com/macsat/content/view/22/29/

Tak jsem to napsal tam a s plnými cestami:

killall waveserver
killall waveservermain

/opt/bin/mpd
/opt/bin/play /opt/music/ding.wav -d /dev/sound/dsp
/opt/bin/mpc repeat on
/opt/bin/mpc add http://rlcastg2.lide.cz:80/fm-evropa2-128
/opt/bin/mpc play 1

Po editaci souborů na vnitřní flash se tyto (resp. asi celá paměť)
musí uložit pomocí sekvence:

flashfs save
flashfs commit
flashfs enable

 A teď už stačí jen zapnout router a rádio se automaticky spustí.

Další level bude nějaký jednoduchý ovládání přes cmdpad, viz.:

http://ocko.sytes.net/index.php?s=wl500g-premium&a=klavesnice

Návod je sice pro klávesnici, ale s cmdpad chodí i myš a to je až 5
tlačítek (mám doma opravdu 5-tlačítkovou). Akorát v cmdpad.conf se
musí změnit "device=/dev/input/event0" - event1 je klávesnice, event0
je myš, aspoň u mě.

To si navíc vyžádalo malou HW úpravu a to přesun USB flashky dovnitř
routeru, má na DPS piny pro dva další USB porty, tak jsem flasku na
jeden z nich připájel. Externí porty jsou dva, jeden zabere zvukovka a
druhej ta myš.

Pavel Kadečka.