Re: Rozvod 230V - proudová hustota

Sobota Říjen 3 17:29:09 CEST 2009

No ono je to složitější. Oteplení se nepočítá, protože na všechno jsou normy
a ty je dobré respektovat. Zatížení bude úplně jiné jestli je to kabel v
zemi (tuším že 1,5mm2 snese až 14A), ve stěně, v hořlavé stěně...
Pochopitelně čím větší průřez, tím je nižší max. proudová hustota a taky se
zatižitelnost hodně snižuje tím, kolik vodičů vedete souběžně. Třeba
můstkový vodič v omítce taky vydrží hodně.  Na všechno někde najdete
tabulky. Na úbytky se to počítá až při větších délkách. Pak se zvětšuje
průřez tak, aby úbytky vycházely. Myslím že v běžném baráku to nehrozí.

Anděl

----- Original Message -----
From: "gatilo" <gatilo@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, October 03, 2009 3:46 PM
Subject: Re: Rozvod 230V - proudová hustota

3.10.2009, 15:39:43

Mne taky ucili 6A (a 4A pro hlinik), ale pravda je, ze jde spise o
hruby nastrel nez o smerodatny udaj. Pokud to chcete presne, je treba
pocitat ubytky napeti a predevsim otepleni. Pro bezne domovni rozvody
vyjde pak hodnoty spise o trochu nizsi. Vyrobci kabelu a el.pristroju
casto maji na svem vebu volne ke stazeni programy pro takove vypocty.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz