Re: RFC35B-TP Grafický displej 320x240 TFT 3,5" RGB touch panel d TME?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Říjen 2 14:37:29 CEST 2009

První pokusy jsou s těmito displeji celkem těžké:-)

Na uvedeném odkazu je o řádek výše tentýž displej bez touch panelu a je k
němu i DS. Ten si stáhněte. Je docela podrobný, možná nebudete ani
potřebovat DS od řadiče. Kdyby ano, jmenuje se HX8238-A (je to v DS od
displeje na str. 4) a Gůgl ho najde hned jako první (což u HX řadičů není
zcela běžné).

Obvykle bývá nutné vše vyčíst z DS od řadiče a z DS od displeje zjistit,
jakými hodnotami se konkrétně ten daný displej inicializuje, které
komunikační režimy jdou použít (některé vývody řadiče třeba nejsou
vyvedeny), jak to napájet a někdy i kde koupit konektor.

TP se chová jako dva potenciometry, které mají vyvedeny konce a stiskem se
propojují jejich běžce. Odpor tohoto spojení bývá značně závislý na síle
stisku. Obvykle se tedy střídavě přivádí napětí na vývody X a z vývodů Y čte
napětí odpovídající X pozici a pak zase obráceně.

S ukázkou neporadím, mám tu jen vlastní program od starších ČB displejů.
Nejhorší byl úplný začátek, než se mi podařilo displej zinicializovat, že na
něm vůbec něco mohlo být vidět. Druhá část byla, naučit se ho správně
adresovat.

S barevnými budu experimentovat teď taky. Primární rozdíl očekávám ten, že
nebudu muset řešit, zda pixely v bajtu jsou vodorovně, nebo svisle (protože
pixel tu má jeden, nebo více bajtů), ale zas budu přenášet více dat.

PH

From: <j.Krajinka@seznam.cz>
Rad bych si zacal hrat s nejakym barevnym LCD  k MCU.
Na TME jsem vyszukal RFC35B-TP Grafický displej 320x240 TFT, za jeste
akceptovatelnych 1150Kc, nicmene informace veskere zadne. Nemate s timto LCD
nejake zkusensoti, pripadne muzete doporucit nejaky jiny, podobny?

Predevsim me zajima.

- jak je to s pripojovacim kabelem, na LCD je konektor nebo z toho couha
placaty kabel, jde k nemu shnat krotikonektor
- ma to radic nebo jak se to cele ovlada
-existuje nejaky ukazkovy projekt, idelane v C
- co TP, jak se ovlada

Zkratka hledam jak zacit

Dekuji za nakopnuti

http://www.tme.eu/cz/katalog/artykuly.phtml?search=lcd+320x240&idp=1#cleanParameters%3D1%26search%3DRFC35B-TP+%26bf_szukaj%3D+