zivotnost kondenzatoru

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Listopad 30 20:43:54 CET 2009

> [...] a nechapu proc nekteri misto odpovedi na otazku, pisou, at uz
> primo nebo neprimo ze je tazatel
> neschopny.

No, mozno preto, lebo je neschopny?
Lebo ma stve, ked mi podobni inzinieri navrhnu zariadenia okolo mna, ktore potom odchadzaju?
Lebo sa degraduje uroven slova "inzinier"?

> Pripada mi to jako vytahovani se, bez schopnosti na danou otazku
> odpovedet.

No neviem co presne myslite pod vytahovanim sa v tomto pripade.
Vy pokladate studium literatury za vytahovanie sa?

> Jedna vec je co je napsano v "literature poskytovanej vyrobcom suciastky" a
> druha prakticka zkusenost.

Presne ako hovorite. Su to dve odlisne veci.

A prakticka skusenost niekoho, okolo koho presiel obmedzeny pocet a obmedzene mnozstvo typov, pri tak vagne polozenej otazke, je nanic, a oproti tomu, co v "literature poskytovanej vyrobcom suciastky" sa nachadza, je dokonale irelevantne. Mozem sa mylit, ale pochybujem ze mame v konfere niekoho kto sa seriozne touto otazkou kedy zaoberal, na urovni praktickych skusok, skumania fyzikalno-chemickej podstaty, alebo aspon prostrednictvom slusne urobenej statistiky. Mozem sa mylit preto, lebo pokial viem, nejake kondenzatory sa vyrabaju aj v CZ. Ale dovolim si tipnut, ze ak taky tu odpovie, jeho odpoved sa bude velmi podobat mojej.

Ak ak uz mam povedat, ake mam ja osobne skusenosti, nech su akokolvek biedne: nuz su to take, ze na zivotnost kondenzatorov vplyva privela faktorov na to, aby sa dalo pausalne povedat: 2 roky. Prud a teplota uz boli spomenute. Napatie do urcitej miery tiez - prebijanie zaiste skrati zivotnost, ale je chybou si mysliet, ze pouzitie kondenzatora na vyssie napatie pausalne predlzi zivotnost: nie je to tak.

Dalej jeden z najdolezitejsich faktorov je, podla mojich osobnych skusenosti, ze zivotnost silne zavisi od vyrobcu. Druha, ze tiez prekvapujuco vela zavisi od podmienok skladovania. Relevancia udajov pre jeden konkretny typ kondenzatora konkretneho vyrobcu pri konkretnych podmienkach je pramala pre vyrobok ineho vyrobcu s neznamou minulostou.

wek