Zarivka - kde je chyba

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Listopad 28 21:12:34 CET 2009

Zdravím,
  další problém bude s tvarem napětí na trubici. Tipoval bych to na skoro
obdélníkový průběh - napětí bude stoupat na oněch 100V, pak dojde k zapálení
výboje a dále se napětí prakticky nezvětší. Pak výboj zhasne a za chvilku se
děj opakuje v opačné půlperiodě.
  Pokud není ten multimetr "školený" na takovýto průběh napětí (není to
nějaký "True RMS model", asi ani ta hodnota 100V nebude mít nějakou moc
velkou vypovídací hodnotu...
  Zdraví Pavel.