Jak spinat topnou spiralu

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Středa Listopad 25 15:56:11 CET 2009

Tak studena voda z vodovodu je to, cim to resim ted, akorat ze v lete ma ta
"studena" i nejakych 23 stupnu, takze prilis nepouzitelna. Navic kdybych to
chtel zautomatizovat, pak by to chtelo elmag ventil na vodu a nejaky prepad
a cerpadlo, abych tu prebytecnou zase odvadel do pryc. Navic tim vytvarim
zbytecnou odpadni vodu prakticky bez jakehokoli znecisteni, to se mi nezda
uplne koser.

No a s tim spinanim - co je dlouhodobe spolehlivejsi? Rele nebo SSR? Kdyz
dojde k poruse rele, neni tak tezke si predstavit, ze kontakty zustanou
slepene, pak by jelo topeni do vyvarebni vody (i kdyz ne tak docela, je tam
tepelna pojistka). I kdyz ono je to vlastne jedno, nepredpokladam, ze by
vyrobce SSR nepripustil poruchu, kdy bude "trvale otevreno", tepelna
pojistka tam musi byt tak jako tak.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Richard Kaliciak" <hw.kaliciak@stonline.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, November 25, 2009 3:40 PM
Subject: Re: Jak spinat topnou spiralu

Dobry den,

PWM regulacia moze mat aj velku casovu konstantu, kludne aj 10s zap a
10s vyp (50%). To zvladne aj rele. Tym padom odporucam naprogramovat do
PICu PID-Regulator, pri spravnom nastaveni je rychly ohrev a dobra
stabilita.

Na ochladenie vody by som doporucil dopustit studenu vodu z vodovodu.

Richard Kaliciak