Jak spinat topnou spiralu

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Středa Listopad 25 15:15:57 CET 2009

Honit Peltiera na maximální proud/výkon se moc nedoporučuje a používat
zbytečně předimenzovaného Pelt už vůbec ne - nároky na chlazení jsou pak
tak velké, že chladící výkon je paradoxně horší, než pro proud rovný
zhruba 50% Imax. Možná by stálo vzít za úvahu, jaké výkony mají takové
ty autoledničky nebo chladírny na víno.

Jinak 90W Pelt s rozumně velkým chladičem uchladí 200 ml lihu z 24 na 18
C za cca 20 minut (experimentálně změřeno, ale záleží, jak máte dobrý
kontakt mezi Pelt. a nádobou).

A nakonec poznámka: Pelt není jen na chlazení ale i na topení. A topit
mu jde tak 3x lépe než chladit, takže pak byste se bez té spirály i obešel.

OH

Pavel Kutina napsal(a):

> A jeste jeden souvisejici dotaz - kdybych se chtel dostat pod teplotu
> okoli, nezbyva nez chladit. Jedina rozumna moznost, ktera mne napada,
> je peltier, ale ani neodhadnu potrebny prikon. Realne rozdily teplot
> jsou cca 24 stupnu okolni teplota, 18 stupnu pozadovana nejnizsi
> teplota vody, doba na nachlazeni hodina az dve. Tepelne ztraty jsou
> salanim (PP nadoba) a odparem (cca 0.2m^2 plocha hladiny). Jestlize ma
> topna spirala 800W a do dovou hodin zvysi teplotu o 20 stupnu, na
> tretinove snizeni by mozna mohl stacit tretinovy vykon (ale to je
> [...]

Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |