Avrdude a Windows 7

Adam Heinrich konference@adamh.cz
Středa Listopad 25 08:07:30 CET 2009

Zdravím,
včera jsme s kamarádem zkoušeli rozchodit prostředí pro programování
AVRek pod Windows 7, instalovali jsme balík WinAVR, nejnovější verzi. Na
řešení problému jsme měli asi 15 minut, já na svém počítači Windows 7
nemám (nemám tolik financí nazbyt :-) ) a na mých Windows XP fungovalo
vše tak, jak mělo.

Kompilace programu pro AVRko proběhla úspěšně, avrdude se taky spustilo,
spojilo se s AVRkem, ale v půlce se zaseklo s tím, že z "main.hex_xxx"
nejde číst. Za _xxx si dosaďte několik náhodných znaků, pokaždé byly
jiné. Nejsme jediní, kdo se s tímto problémem setkali, popisovali ho
například na
http://www.mail-archive.com/avr-gcc-list@nongnu.org/msg06333.html - ale
bez řešení.

AVRko v sobě má bootloader podle AVR109, takže jsme se jali zkoušet jiné
programy, například AProg  - ten se ale s AVRkem odmítal spojit úplně.

Nakonec jsme po zjištění, že přenos souborů s jednopísmenným názvem
avrdude zvládá bez problémů (bez vymýšlení si konců názvů souborů),
soubor main.hex přejmenovali na x a tento soubor poslali AVRku.

Tenhle workaround se mi ale nelíbí, je tady někdo, kdo se s podobným
problémem setkal a řešil ho?

Díky,

--

Adam Heinrich