Mereni kmitaveho stejnosmerneho napeti

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Úterý Listopad 24 15:17:39 CET 2009

Hezke odpoledne,

    myslela jsem, ze jsem toho rekla dost. Ale asi ne. Nevadi. Primarne
to melo byt urcene pro mereni napeti na zavorach (ano ta "blikatka").
Tedka se to meri dosti slozite tim, ze se musi zastavit kmitac a napeti
zmerit. Jenze to je neprijemna komplikace a navic prejezd po nekolika
sekundach spadne do poruchy, jelikoz ma blikat a neblika.

    Jenze mi nedosla jedna vec a to je to, co tu jiz take padlo. Totiz
to, ze tim D R C obvodem zmerim napeti baterie, protoze po rozsviceni
zarovky napeti klesne a to se pres diodu neprenese. Takze bude potreba
to vykoumat jinak.

    Zarovky navestidel jsou napajene stridavym proudem a napeti se na
nich meri znacne lepe, protoze zarovka sice muze blikat, ale zaroven se
da vzdy nechat rozsvitit trvale. Pak je mereni brnkacka (pokud ma clovek
dost rukou).

    Pouziti osciloskopu vazne neprichazi do uvahy, z duvodu financich,
ale i praktickych.

					Saša K. Svobodová