Strasice v TV

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Listopad 23 11:17:47 CET 2009

Elektrarna ma podle vseho instalovany vykon 500 kW, v rijnu v 7:30 pokud to vubec nejaky vykon dava tak na jednu ci dve rychlovarne konvice. Slunce nad Strasicemi dnes vychazi v 6:23, pokud by pocasi bylo stejne jako nejslunecnejsi den v listopadu minuleho roku tak v 7:30 by elektrarna dokazala dat 7,4kW slunce v te dobe pralo 15W/m2 coz je jedna sedesatsestina instalovanych 500kW,respektive spise mene nez 7kW, protoze teplota panelu by v te dobe mela daleko do optimalnich 35C, na ktere maji hosi celou elektrarnu nastrelenou, i kdyby z toho 50% slo bloudit nekam do zeme tak s 3kW po par metrech ani nenamerite, o zapalovani nemuze byt rec.

Pro zajimavost, ucinnost FV panelu se v te dobe pohybuje kolem 2.5%, prodavaci slunce porad kalkuluji s 17.5% , pricemz provozni maximum, ktereho by hosi ten den byli schopni doshnou je, v prave poledne, 180kW, ucinnost by v te dobe dosahovala 10.5%, to jsem vybral naprosto vyjmecny slunecni den, celou druhou polovinu listopadu by diky mlham nevyrobili nic.

PN