Kde sehnat FV panel pro mereni - a neb svetlo do FV bussinesu?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Listopad 22 17:49:10 CET 2009

Tak jsme si trochu hral s touto myslenkou a podle vseho se mi podari sehnat

- monokrystalicky clanek 50x50mm    jmenovite napeti 0,45 V, jmenovity proud: 0,77 A
- polykrystalicky clanek 100x100 mm  jmenovite napetí 0,47 V, jmenovity proud: 2,6 A
- amorfni kremik               70x30 mm    jmenovite napetí 3,60 V, jmenovity proud: 27mA

Na mereni intenzity bych k tomu dal
- kremikovou diodu BPW21 viditelna cast spektra
- pro infracervenou cast spektra S2386, tusim ji mam v supliku.
- mozna by to chtelo neco pro UV cast, ale diody jako  TW30SX ci SG01S jsou az neskutecne drahe + dioda nesmi byt pod klasickym sklem, tak asi nic
pridal bych DS18B20 pro mereni teploty clanku

Cele pod sklo 3-4mm, predpokladam, ze ac soudruzi, prodavaci svetla, sva kryci skla nazyvaji tajemne , solarnim sklem , ci tvrzenym solarnim sklem, ale v realu nepujde o nic jeneho nez Planibel ClearVision s LT92% lR8%, EA1%,SF91%,SC1,05%.

Cele do nejake vhodne Al ramovaci listy, nevite o nejakem vhodnem a dostupnem profilu?

Otazkou je jake odpory je nejvhodnejsi pouzit jako zatezovaci? Jaky 2W odpor ma nejmensi zmenu odporu v rozsahu teplot -20 + 80C? Nebo je to nesmysl a i u zatezovacich odporu 4 az 10 Ohmu budu muset pouzit merici odpory pro mereni proudu?
Samotne mereni bych nechal na ADUC845 s 24bit ADC.

Tom

>Jak zde v konferenci tak i jinde se porad spekuluje o FV a jejich vyhodnosti , jako velky odpurce sice neustale nekde dokazuji jaka je to kravina, a ze se to proste ani s temi silenymi vykupnimi cenami spise nevyplati, ale protoze nikde nemohu sehnat relevantni (nezkreslene) udaje rad bych na strechu vrazil pokusny merici panel.
Ze by se mi chtelo vyhazovat 16k Kc za velky panel a energii pak protapet na odporu to se mi nechce, proto tento dotaz.

Kde sehnat FV panel z monokrystalickeho kremiku o velikosti tak A5 az A4 u ktereho vyrobce poskytuje datasheet s onim kraskym Wpp, ucinnsoti, vykonem pri ostetleni atd.

Predstava, je ze to pridelam na anteni stozar pod uhelm 30C na jih a budu merit U a I tedy vykon protopeny na nejakem odporu, vedle vrazim diodu merici svetelny tok a dalsi diodu merici UV zareni . Cimz ziskame jakys taky prehled, kolik dopada v danem bode na m2, jaka je teorie, ze by melo dopadat, kolik by mel panel davat podle prodavacu slunce, kolik podle teorie a kolik dava realne.

V idealnim pripade by to chtelo panely dva, kde jeden by se obcas presestil a druhy nechal svemu osudy, hned by bylo jasne jaky vliv ma zastineni atd.

Nicmen kde sehnat ony panely, solartek tak male nedel, a stvet panel z FV prirezu se mi vazne nechce.

Tom