fotovoltaika - elektronický světlík

Neděle Listopad 22 10:49:39 CET 2009

Dobrý den,
řeším jak trochu prosvětlit schodiště a chodbu v domečku který stavím. Světlovod stojí nehorázné peníze a předpokládám že bude i provozně drahý (vyšší tepelné ztráty, možné problémy se zatékáním ...) To už mi přijde levnější dát na střechu fotovoltaiku cca 30W a na chodbu pár ledek - tedy "elektronický světlík" :-). Proč tohle řešení? Na chodbě bude světlo úměrně tomu, jak to svítí venku. Nikoho nenapadne tohle světlo vypínat (ani to nepůjde). Světla se dají (už přes vypínač) přiživit ze sítě - normálně si rozsvítit. Vím že energie z fotovoltaiky je dražší než z Temelína, ale trvale svítící světlo ze sítě bude působit blbě psychologicky zejména na ženské - tak mě za to moc nebijte - kupuju si to sám, bez dotací :-)
Chtěl bych se zeptat - u polykrystalických panelů se uvádí, že dávají víc když je zataženo. To zpracovávají jinou část spektra než monokrystalické panely?
Co méně stárne - monokrystalický, nebo polykrystalický panel?
Zabýval se tady už někdo tím, jak to přichytit na střechu (nejlépe při pokládání tašek)? Jsou nějaké panely už s příchytkama na střechu?

Anděl