Zhoreny elektronicky predradnik

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Sobota Listopad 21 21:44:57 CET 2009

Mě se tahle koncepce taky nelíbí:-) Asi bych to nahradil katalogovým
zapojením IR2153. Ale napřed se to musí stejně zprovoznit, kvůli zjištění
na jaké běží frekvenci. Nebo změřit, na jaké frekvenci rezonuje tlumivka
se zapalovacím kondenzátorem (3n3).

Do "děliče" raději dát kondíky na 350, nebo více V. Že se kapacity časem
rozlezou, to nevadí. Cílem není dělit, ale sdružit funkci kondenzátoru pro
oddělení AC a DC složky s kondenzátorem paralelně k napájení. Tohle řešení
je v současné době nejlevnější. Lepší, nebo starší předřadníky mají
paralelně elyt a na oddělení DC nízkoimpedanční svitkáč, nebo keramiku.

Shodou okolností teď taky řeším kuch. linku a nakonec jsem dospěl k závěru,
že si koupím tenkou trubici 35 W, předřadník a ve sklenářství nechám uříznout
obdélník z pískovaného skla s otvory pro šrouby. Pak už stačí k lince přišroubovat
Al plech, na něj předřadník a patice, kolem 4 dřevěné hranolky 15x15 mm a
na ně to sklo.

PH

From: "Jan Waclawek" <konfera@efton.sk>
(...)
Problem je prave v tom dizajne. Teraz je na to miesto pod skrinky nad linku

modne pchat vselijake halogenove bodovky, alebo este modernejsie su ledkove

bodovky (to pred tymi 3-4 rokmi este moc nebolo, ale v tom rozdiel nie je).

Mne sa bodovky jednoducho nepacia. Chcem zdroj rozptylene svetla, podla
moznosti intenzivny (to bohuzial tie ziarivky nesplnaju, su na to malo
vykonne - nejakych 5W ci tak nejak, nepamatam sa presne). No a tie svietidla

co su bezne dostat su hotova katastrova. Dizajn vhodny tak do armadnej
kuchyne - rozne masivne mreze, vsade hrany, iracionalne farby, je to
obrovske. Toto co mame sme hladali asi dva tyzdne. Ja som si toho bol
vedomy, ze je to noname sh*t a ze to zrejme casom buchne, ale poznate to,
kym to funguje, clovek do toho nestucha...