Zhoreny elektronicky predradnik

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Sobota Listopad 21 21:31:35 CET 2009

Lebo kazdy problem z elytov alebo trubice sa zacne prenasat na pretazovanie
tranzistorov. Tie si nakoniec povedia  "Dost !" a po prerazeni odidu aj
diody. Vtedy to skonci.
Prirodzene opotrebenie trubice len tak jednoducho neodmerias. Je to
degradacia vnutorneho prostredia, ktora sposobi neochotu svietit a (alebo)
narast napatia pre fungujuci vyboj.
Tym netvrdim, ze je to aj tento pripad. To sa da v praxi zistit iba systemom
pokus - omyl.

Inak - slusov v takychto a podobnych zapojeniach, kde by to nemalo byt mozne
som uz videeel  :-)

                                                Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek"

>Az sa mi vidi neuveritelne, aby to tie tranzistory mohli prezit.

No, neviem, preco? Bez toho aby sme presne chapali mechanizmus poruchy
predsa nemozeme rovno povedat, co odide. Aj ked su cinske, tie tranzistory v
zavretom stave znesu 400V, zapojenie viacmenej vylucuje, aby boli otvorene
sucasne, takze slus cez ne by nemal nastat.

Jedine co neviem zmerat bez vytiahnutia je BE na T2, ale to sa mi nezda ze
by malo sancu odist. Ostatne PN-prechody sa pri merani pipatkom spravaju
ukaznene.