Re: OT: pasova pila na kov

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Sobota Listopad 21 18:24:23 CET 2009

To je dobre, svokr ma kovovyrobu a naradi si nechava schanet od nekoho kdo tomu nerozumi, uz se nedivim, proc v Ano sefe, profesionalni kuchari vari slichty podle receptu od tchyni :-)

Bohuzel ty nejdulezitejsi informace chybi.

Ono dost zalezi na tom , kolik toho bude svokr rezat a z ceho. On je docela rozdil pokud si na tom 20x za smenu uriznu 10cm spalicek z 1m tyce nebo na tom 8 hodin rezu jekl 180x8 z 5m, kde cely profil vazi nejakych 130kg. Podle toho musim vybirat pilu ktera jde pripadne integrovat do nejake podavaci drahy , ma  vyjimatelny zasobnik na piliny atd.
Dokonce ani nevime zda chcete ciste rucni pilu, tedy pilu kde musi obsluha pri rezu asitovat nebo nejaky hydraulicko/gravitacni poloautomat, tedy vec, kde rezani nastavim a nez je ten 180 jekl ufilne mohu jit vedle varit, frezovat, svacit ...

Obecne jak poznate, ze jde o profi vyrobek pro prumyslove pouziti,
- stul a rameno bude z litiny,
- motr bude mit neco mezi 1-2kW a bude oznacen jako prumyslovy
- prevodovka bud snekova nebo sikme zuby s trvalou olejovou naplni
- rameno bude nejak vytoceno typicky o 25St
- vedeni pili bude z trvdokovu,
- kloub hlavy bude ulozen v predpjatych loziscich a lepe kdyz bude mit nejake tlumice razu
- ke stroji pujde osadit nejake laserove "ukaovatko",
- bude tam nejaky nastavitelny doraz

Tak asi tak.

Tom

P.S. K pilovemu pasu 0.6 najdete v male rucni pilce na male veci 1.1 v pultunovem stroji, ktery 8 hodin reze ty 180 jekly , prumer upinacich kotoucu je dan prave spise tlouskou a robustnosti pasu nez cim jinym, proto se to moc neuvadi.

>Dostal som ulohu od svokra vybrat pre neho do vyroby pasovu pilu na kov...
O tejto problematike neviem zhola nic....

Poziadavky svokra:
- chladenie rezu ( nutne )
- cena max. 1500 E
- co najvacsie kotuce, okolo ktorych sa pila toci ( dovod je, ze menej
praska )
- aspon 2 rychlosti
- dostupnost - co najskor, urcite do konca roka

Presiel som asi 8 papierovych katalogov, a asi 4 hodiny na nete =
desiatky odkazov od predajcov s relativne biednymi technickymi udajmi -
teda
s neuvedenymi udajmi, ktore by ma zaujimali... napr. na obrazku je
hadicka na chladenie, ale v popise chladenie nie je,..
Priemer kotucov, okolo ktorych ide pila neuvadza v beznych reklamnych
materialov asi nikto...

Mate niekto nejaky tip na clanky/konferu o tejto problematike, pripadne
nejake vlastne skusenoosti?
- tipy na to, co by to malo splnat ( skusenosti s tym, co je dobre, co
nepotrebne, na co si dat pozor pri vybere ... )

Nasiel som odkaz na 7 pravidiel pre vyber na http://www.pasove-pily.eu/,
ale k nemu som sa zatial nedostal.
Verejne to nie je a po vyziadani sa mi zatial nikto neozval, ani
dokument neposlal na mail, uvedeny pri registracii...

"Semicinske" PRC vyrobky z hypermarketov ( aj ked niektore su predavane
aj v inych obchodoch Gude, Einhel, ... ) su zamietnute.
Pila ma byt dost dolezity vyrobny prostriedok.

Pouzivanie:
Kovovyroba  - rezanie gulatiny cca do priemeru 30, rezanie pasoviny do
cca 80x10, rezanie trubiek do priemeru 60,
rezanie profilov L, T... max do 80x80, rezanie jokloviny do cca 80x140.
Kolme rezy, 45 st. rezy
zatazenie - ak pride zakazka, tak 14h denne cca 3 dni po sebe a nasledne
10 dni pauza...vtedy sa vrta, zvara, lisuje, skrutkuje, kompletuje, ...

Pily su od 0.6 mm do cca 1.1 mm - neviem, co je lepsie..., hlavne z
hladiska trhania, spolahlivosti, a zivotnosti
Kedze som elektrikar, tak ma taha frekvencny menic, nie prehadzovanie
rychlosti remenicami, prevodovkou a pod., ale z hladiska spolahlivosti
mam skusenosti, ze mechanika vydrzi neskutocne vela a elektronika v
tazkych podmienkach ( vodivy prach z brusenia kovov ) odchadza...
Netusim aky minimalny vykon motora je potrebny. Existuje nejake pravidlo
( Xmm dhy zaber pri sirke Ymm vyzaduje Z kW ) - aj ked tried "zeleza" je
vela
a teda aj odporu pri rezani...

Dodo