LHC: tak uz nam to obieha

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pátek Listopad 20 23:14:06 CET 2009

no ide to cele tak rychlo ze uz to obieha trvale :-)
ked som pisal prvy mail tak zvazomk obiehal radovo stovky obehov a potom
bol zlikvidovany. Toto bolo stale "zotrvacnostou" bez vysokofrekvencneho
pola. Po ca. 30ms sa zacne rozpadavat jeho struktura a z pekneho
gaussovskeho pulzu sa protony rozlezu postupne po celej dlzke ringu.
Kedze to vsetko islo tak rychlo poziadali nas z riadiaceho centra aby
sme sa pokusili zvazok 'uchopit' vysokofrekvencnym polom. Netrvalo to
ani par minut a asi na treti pokus tam uz obiehal niekolko minut.
Teraz cakame na prvu injekciu druheho protibezneho zvazku. Veci idu este
rychlejsie ako minuly rok, je to celkom vzrusujuce...
Kym pisem mail zvazok 2 uz prebieha cez polovicu ringu...
Fotka z osciloskopu ukazuje moment kedy sa nainjektuje zvazok a
vysokofrekvencne pole sa ho snazi zachytit. Toto je len prvy shot, ked
veci este nie su poriadne nastavene, takze su tam na zaciatku nejake
oscilacie ktore sa pomerne rychlo utlmia a uz to obieha :-)
b.