Generator pseudonahodnych cisel

Kamil Rezac krezac@gmail.com
Pátek Listopad 20 08:23:59 CET 2009

Tady je vytah z tech mailu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Linear_feedback_shift_register
http://www.physics.otago.ac.nz/px/research/electronics/papers/technical-reports/lfsr_table.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/Park%E2%80%93Miller_random_number_generator

Ten link je len specialna forma LCRNG - Linear congruential generator
- http://en.wikipedia.org/wiki/Linear_congruential_generator . LCRNG a
LFSR su dve najbeznejsie pouzivane pRNG, napriek tomu ze su oba
pomerne mizerne.

Vcelku dost jednoduche je pouzit nejaku prudovu sifru resp. blokovu
sifru v prudovom "zapojeni"; v tomto smere propagujem pre 8-bitaky
XTEA.

KR