Renault Thalia

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Středa Listopad 18 14:00:04 CET 2009

2009/11/18 gatilo <gatilo@centrum.cz>:
>  18.11.2009, 13:37:24
>
> Dovolim si, pootocit diskusi trochu technictejsim smerem.
>
> Maji lite disky, proti acelovym, nejake technicke
> vyhody (treba mensi moment setrvacnosti) ?
> Nebo jde jen o estetiku ?

Podle mě je jejich hlavní výhoda, že dobře vypadaj, zvlášť když máte
na všech kolech kotouče (když je skrz loukotě vidět červenej nebo
dokonce rezavej buben, to je jako pěst na voko). Kdo měl možnost si
potěžkat zvlášť dvě hlavní věci, ze kterejch se kolo skládá, tj. disk
a pneumatiku, tak musí uznat, že pneumatika tvoří většinu váhy
(alespoň u běžných rozměrů, u nízkoprofilových pneumatik je ten poměr
trochu jiný), navíc vyplňuje hmotu po obvodu kola, kde má váha větší
vliv než u středu.

Jiná věc je, že ocelové disky seženete spíš jen pro menší rozměry kol,
tj. pro běžný osobní auto tak 13"-15", pokud chcete obout větší (třeba
až 20") kola, musíte koupit hliníky (resp. on to neni samotnej hliník,
ale nějaká slitina). Pak už ale řešíte rozdíl mezi menším a větším
diskem, resp. mezi různým profilem pneumatik.

Závěr - za volantem pravděpodobně nepoznáte rozdíl mezi hliníkovým a
ocelovým diskem, pokud to bude stejnej rozměr a bude na nich stejná
pneumatika.

Z praktickýho hlediska oceníte spíš ty plecháče, protože vás nebude
mrzet, že je odřete o obrubník (resp. odřete spíš poklici) nebo je
rozbijete v nějaký díře - hliník budete muset nechat někde opravit,
plecháč si srovnáte kladivem, jen ta pneumatika to v tý díře asi taky
odnese.

P.K.