[OT] Hocus pocus

Milan B. milan@bastl.sk
Úterý Listopad 17 00:05:22 CET 2009

Jododusik

Zlozenie:
Jod
Amoniak (cpavok)

1 gram jodu rozdrvime a dame ho do 25ml 25 percentneho roztoku amoniaku.
Vznikne cierna zrazenina, ktoru prefiltrujeme cez filtracny papier a premyjeme
malym mnozstvom vody. Davajte si pozor, aby vam jododusik nevyschol na
filtracnom papieri (ked je suchy vybuchuje aj pri najmensom dotyku).
NIKDY HO NENECHAJTE VYSCHNUT PRI MANIPULACII! Mokry jododusik polozte na nejake
miesto a nechajte ho uschnut. Potom uz staci najmensi dotyk a vybuchne to. Pri
vybuchu vznika jod, ktory zaspini vsetko na okoli. Kedze amoniak hrozne smrdi
robte to radsej vonku.

-m-