Zaklady prace s osciloskopem

Petr Toąovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Neděle Listopad 15 08:18:34 CET 2009

Ja jsem cetl pred par lety knihu Osciloskopy a jejich pouziti
http://shop.ben.cz/cz/121103-osciloskopy-a-jejich-pouziti.aspx
a musim rict, ze to je kompletni pruvodce osciloskopu, je tam jejich
vyvoj po temer soucasne modely, povidani o sondach, principech funkce i
specialnich pristroju, schemata typickych obvodu osciloskopu atd.
Myslim, ze tam byla uvedena i nejaka mereni. Na zacatek prace s
osciloskopem je to asi zbytecne do hloubky, doporucuji to cist pouze
pokud mas velky zajem vsechno toto znat.
Z osobni zkusenosti pri zacatcich pouzivani bych doporucil dve veci:
1. GND osciloskopu je obvykle spojene s PEN site, takze jej nelze
pripojit kamkoliv u zarizeni, ktera jsou galvanicky spojena se siti, ani
na jejich GND, protoze GND nemusi byt nutne spojene primo s PEN.
2. cim mensi je kapacita sondy, tim mene problemu je pri mereni
(frekvencni omezeni, ovlivneni mereneho obvodu). Proto se dost casto
pouzivaji sondy s delicim pomerem 10:1, ktere maji nizsi vlastni
kapacitu = vetsi sirku pasma.

Nenasel bys nekoho v okoli, kdo by si s tebou k tomu sedl a povypravel
si s tebou o tom? To byva vzdycky nejlepsi.

Tosa