Zaklady prace s osciloskopem

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Listopad 15 06:54:22 CET 2009

Zdravím,
  zastávám názor, že nejlepší je si přečíst manuál, zejména stránku s technickými parametry, kde stojí psáno, kolik maximálně a bezpečně snese Váš přístroj bez možného poškození, a při prvních pokusech toto mít stále na zřeteli a pečlivě dodržovat. Pak Vám to vejde "do krve" a dáte si na to pozor zcela automaticky. Vlastní práce s přístrojem se může kus od kusu natolik lišit, zejména u moderních osciloskopů, že nějaké "howto" by asi muselo být cílené na konkrétní model. Např. o sobě si myslím, že běžný osciloskop mám zmáknutý, ale tuhle jsem musel měřit s nějakým Texem řady DPO (dost nabouchaný model, katedru přišel asi na čtvrt melounu) a než se mi podařilo uvidět průběh, nastavit časovku, spouštění atd., strávil jsem nad ním nejméně půl hodiny. Každý knoflík dělal úplně něco jiného, než na co jsem byl zvyklý, např. 2 knoflíky vyloženě opticky předurčené k nastavování zisku vert. zesilovače hýbaly kursory po obrazovce a zisk se dal nastavit jedině z menu.
  S pozdravem Pavel