RE: ot: První velká fotovoltaická elektrárna v ČR

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Pátek Listopad 13 14:26:44 CET 2009

> Neni nekde na netu clanek, kde by bylo uveden modelovy
> priklad slunecni
> elektrarny, jeji instalovany a pak skutecny vykon, zivotnost,
> financni
> naklady, shrnuty system dotaci a vykupu energie atd.? Montuji to tu
> vsude okolo, par lidi co znam jsou z toho uplne nadseni a
> kdyz se snazim
> je alespon trosku zchladit, tak mi neveri.
> Posledni perla byla, ze to co jim tam ted montuji jsou panely
> ktere neni
> potreba omyvat, nedrzi se na nich prach ani snih a jsou to ty co
> [...]

Zkuste tohle:
http://fvs.spsemoh.cz/
Slunce do škol - je to konkrétní instalace solárního panelu od Solartecu. Stál 498 000 Kč, v provozu je od 05/2001 a doteď vyrobil
10318 kWh, čili kilowathodina za necelých 50 Kč. Kdyby vydržel ještě jednou tak dlouho (17 let), dostanou se na závratných 25
Kč/kWh. A to se vyplatí ! :-)))

JF