OT na víkend: Datové vysílání kolem 130 kHz ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Listopad 8 17:59:59 CET 2009

> Ja nejsem sice od CEZu, nebo EONu, ale mam co docineni s SMT a jeden nas
> zakaznik vyrabel elektromery v licenci od AMPY (Enel, Landis&Gyr).
>
> Elektromer umel komunikovat po siti a pro komunikaci pouzival tyto obvody
> http://www.echelon.com/support/documentation/datashts/15330.pdf
> http://www.echelon.com/support/documentation/datashts/153x0.pdf
>
> Kazdy elektromer mel vlastni seriove cislo a opravdu se dal vzdalene shodit
> hlavni jistic ktery je primo v elektromeru, na toto mel jistic jeste jeden
> modul vedle sebe s civkou na shazovani.
> [...]
Zdravím,
  tak už jsem si myslel, že jsme to našli, už jsem měl radost, ale pak jsem si
ke předmětné normě (CENELEC C-Band) našel více dokumentace a bohužel to ono
není:
  - nosné jsou přeci o pár set Hz jinde, než tohle
  - je to simplex, tj. v klidu na kanále nic není, kdo chce vysílat, pošle
chvilku nosné, pak preambli... prostě jako klasický paket na sdíleném médiu.
Tohleto tady je buď jednosměrné, nebo plně duplexní s tím, že druhá strana je
ta druhá nosná (ale ty pakety se nezdají být nějak vzájemně synchronní, to už
jsem psal). Nebo taky druhou stranu prostě neslyším a nebo nevím, kde má být.
  Taky jsem to poslouchal odpoledne a náhodou jsem se opět strefil do okamžiku,
kdy mi zapínala odpolední porce nízkého tarifu a tentokrát byl na tom kanále
naprostý klid (jen ten pravidelný paket co 10 sekund). Takže to, že ráno se
nějaký velký datový přenos kryl s přepínáním HDO, byla asi náhoda.
  Není tu nějaký ham, který by taky měl prostředky si poslechnout, zda to
náhodou neslyší ?
  Zdraví Pavel