Re: OT na víkend: Datové vysílání kolem 130 kHz ?

Vladimir Franek franek@skip.cz
Neděle Listopad 8 15:49:38 CET 2009

Zdravím,
níže citace z: http://ok1fig.nagano.cz/Holice2000.doc

Stanice jako majáky
Přímo na pásmu nebo v jeho blízkém okolí je několik známých stanic, které
můžeme používat jako majáky nebo i k slaďování přijímače.

DCF39
Velice silná stanice, v Čechách je běžně S9 + 60 dB, vysílá nepřetržitě RTTY
200 baud. Nominální kmitočet je 139.000 kHz, "mark" kmitočet je 138,830 kHz,
"space" 139,170 kHz. QTH poblíž Magdeburgu (JO52XH). Tato stanice byla
údajně zachycena na spektrogramu dokonce v Austrálii.

CFH
Vysílá RTTY se šiftem 76 Hz na 137,000 kHz a je slyšet pouze v nočních
hodinách. QTH je Mill Cove poblíž Halifaxu v Nova Scotia. Je to stanice
kanadského vojenského námořnictva.

RTTY stanice na 135,8 kHz
"Mark" frekvence je 135,870 kHz, "space" je 135,775 kHz. Stanice vysílá z
Marathonu v Řecku.  Může nám posloužit jako dobrý maják pro jižní směry,
pokud chceme pracovat s italskými stanicemi. Bývá slyšet až S9.

Loran C
Navigační systém  pro námořní lodě. Vysílá na 100 kHz. Je to sice trochu
mimo pásmo, ale v souvislosti s pásmem 136 kHz je to dosti často zmiňovaná
věc. Loran totiž působí svými postranními pásmy rušení na pásmu 136 kHz,
zejména v západní Evropě. U nás se dá použít jako dobrý test příjmu. Pokud
se  naladíte na 100 kHz a uslyšíte "klusající koně" (přepněte si na SSB),
máte dobrý příjem.  Pokud budete rušeni Loranem i na pásmu, máte příjem
vynikající.

Zdravím,
  je tu dost lidí, kteří mají to či ono společného s radiotechnikou, tak se
zkusím zeptat i zde:
  Onehdy jsem tunil svůj rig v různých exotických bandech a zabrousil jsem
až
hodně dolů na dlouhé vlny. Zaposlouchal jsem se do DCF77 (můj rig jede od
30 kHz, ale něco začne slyšet tak od 60 kHz výše). To DCF je nejnižší