OT Technicka podpora a krystalova gula, Was: SW pro návrh DPS

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Listopad 6 21:05:33 CET 2009

Zdravim,

> Ale ked je uz ten piatok... Je tu v konfere pomerne dost ludi ktori robia zakaznicku/technicku podporu pre svoje vyrobky ci software, a mnohi z nich mi daju za pravdu, ze krystalova gula by sa veru velakrat hodila.

Velmi hezka prihoda. Shodou okolnosti dnes jsem tez slouzil jako techsup, ikdyz normalne to v naplni praci nemam - jsem vyvojar, ne hotline :-). Ale tu "gulu" bych potreboval taktez.

Obratili se na mne ze skutecne podpory PO, ze zakaznik Z ma problemy s nami (operator O1) poskytovanou sluzbou S1, kterouzto jsem implementoval ja vyuzitim software F na hardware H. Zakaznik si stezuje, ze nemuze z jednoho z telefonnich pristroju T1 sluzbu ovladat, zatimco z jinych pristroju T2 - Tn jde ovladani bez problemu. Protoze predpokladal, ze zavada je logicky v pristroji T1 nebo v jeho pobockove ustredne X, zavolal si pracovnika podpory ustredny PX. Ten si z T1 zavolal na sluzbu S2 operatora O2 (zkratka shodou okolnosti sedi, byl to skutecne O2 :-) ) a tato mu sla ovladat normalne. Proto se obratil zakaznik na nas (O1), abychom zavadu nalezli a odstranili.
Usoudil jsem, ze pristroj T1 asi generuje DTMF volbu V nespravne - spatna uroven, casovani, prilisny rozdil urovni atd., coz muze nekterym zarizenim (napr. memu H se softwarem F) vadit, zatimco u jinych to jeste muze byt v toleranci. Pozadal jsem nasi PO, aby Z zavolala a sdelila mu tel. cislo na moje testovaci zarizeni Q, ktere umoznuje krome konverzace i zaznam hovoru a nasledne audioanalyzu prijatych signalu vcetne DTMF. Po chvili skutecne zavolal kdosi na Q a byl to opravdu Z. Pozadal jsem jej, at posle vzorek V. Ani ja, ani Q vsak zadnou V neprijal. Z tvrdil, ze macka postupne vsechny klavesy K1 - K# na T1, avsak V mebyla vysilana. Z jsem podekoval a zaznam hovoru R se zretelne chybejici V jsem odeslal na PO, ze nemuseli obtezovat mne, ale stacilo by, kdyby si to poslechli vlastnim uchem UL, pripadne UR, pripadne obema naraz :-). Na to mi oni odpovedeli, ze jsem ale nepodal vysvetleni, proc pracovnikovi PX pri volani na S2 operatora O2 T1 V generoval. A to je prave to, nac by se hodila ta kristalova koule. Dle mne je chyba v Z - patrne neumi obsluhovat T1, jde o systemovy telefon X a ten mozna V nevysila, dokud se nezapne nejakym povelem napr. softkeyem SK1 - SK4 nebo jinou manipulaci. Pracovnik PX to samozrejme umel, aktivoval a tedy mu T1 V vysilal. Je to vsak jen hypotez. Vice uz nezjistim a k Z rozhodne nepojedu, na to at si najdou nekoho jineho :-).

 Zdravi PT :-)