OT Technicka podpora a krystalova gula, Was: SW pro návrh DPS

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Listopad 6 19:15:48 CET 2009

> Konfera sa da citat aj bez emailov...

Ano, vlastne hej, mas pravdu, to by bolo vysvetlenie.

---

Ale ked je uz ten piatok... Je tu v konfere pomerne dost ludi ktori robia zakaznicku/technicku podporu pre svoje vyrobky ci software, a mnohi z nich mi daju za pravdu, ze krystalova gula by sa veru velakrat hodila.

Vezmime si napriklad nas vyrobok A, ku ktoremu sa da okrem ineho pripojit vyrobok B vyrobcu V. Zakaznik Z tak ucinil, a vyrobok B ocividne nereagoval na prikazy od vyrobku A, co je v rozpore s nami deklarovanymi vlastnostami, a tak sa zakaznik Z stazoval u nasej (e-mailovej) podpory P.

Prepojenie je prachsprosta RS232, ale ako to u prachsprostych RS232 byva, musia sa obe strany dohodnut na baudovej rychlosti. Takze prva reakcia P bolo instruovat Z, aby na A aj B nastavil rovnake rychlosti, rovnaky protokol, skontroloval prepojenie atd. Vsetky instrukcie Z ako obvykle nepochopil na prvy raz, takze tento proces trval tak zo tucet mailov tam a naspat medzi P a Z.

Ked si bol P isty, ze baudove rychlosti sedia, protokoly su nastavene a kabel K1 je pevne strceny do tych konektorov kde treba (obe zariadenia maju zhodou okolnosti po dva rovnake konektory, ale vzdy len jeden z nich je ten spravny - to mame pravdepodobnost 1:4 :-) ) a stale B nereaguje na A, obratil sa na vyvojara - pismeno V uz mame pouzite, tak ho oznacime W ;-) .

Wywojar W upravil firmware F pre zariadenie A tak, aby komunikaciu K medzi A a B preposielal na PC pripojene k A, kde sa K ulozi do logu L. Toto W zaslal P a ten to preposlal Z aj s prislusnymi instrukciami I. Nasledovalo dalsich peknych par e-mailov E, kym Z pochopil vsetky I a vygeneroval L, ktory cez P poslal W-ovi. W z L usudil, ze B prijme data od A, a aj odpovie stavovym slovom S, ale pritom prikazy ignoruje, nevykona to co ma (nepohne motormi, nezablika ledkami). Pre W je to jasne: treba oslovit vyrobcu V.

Vyrobca V odpovie nieco hrozne zmatene, kedze netusi, cim dany stav - B odpoveda ale nevykona prikaz - moze byt sposobeny. W je bezradny a chce vygenerovat zlozitejsi firmware F2 s moznostou rozsiahlejsieho experimentovania, pouzitie ktoreho vsak je potencialne nad moznosti zakaznika Z (W je proste pako). Medzitym podstatne skusenejsi P prevezme iniciativu a zasype Z zaplavou mailov s poziadavkou o rozne akcie. Napokon poziada Z, aby si vyrobil novy kabel K2 a da konkretne instrukcie: dva konektory D9F a D9M, prepojit 2-3, 3-2, 5-5. Zakaznik Z tak ucini a v e-maile s hlboko nocnym datumom oznamuje uspech.

Vsetci - Z, P, W aj V - si vydychnu a zanalyzuju problem. Z pouzil upraveny kupovany nullmodem (A ma D9F a B ma D9M, takze klasicky nullmodem sa neda pouzit, co je zamer; naviac v manuali mame jasne uvedene, ze kabel ma mat prepojene len 2-3, 3-2 a 5-5), ktory ma prepojene navzajom niektore piny v konektore (minimalne DCD s RI, ale mozno aj ine), ktory bol zasunuty do zariadenia B. Zariadenie B ma 2 procesory: jeden na komunikaciu, druhy hybe motormi. Komunikacny prijal prikaz a potvrdil ho spravnou odpovedou; avsak sa mu prikaz nepodarilo preposlat druhemu procesoru, pretoze signal medzi nimi je (pomerne nelogicky, ale my nemozeme za to ako funguje V) vyvedeny na D9, kde ho zakaznik tym nullmodemovym kablom skratol o nejaky iny nahodne vyvedeny signal...

Dufam, ze Vas tento pribeh pobavil.

Prijemny vikend zela

W(ek).

---