[OT] Nastaveni multifokus paraboly + jakou treti polohu?

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Čtvrtek Listopad 5 19:50:14 CET 2009

I kdyz je to special multifokus  antena , ja bych rozpeti 23 stupnu
nedelal. Je uz to moc, a dulezite pozice 1W a 23,5 jsou uz "kompromisni".
Je treba si uvedomit, ze kazda pozice vyuziva jen cast  te
multifokusove paraboly, i kdyz je to optimalizovane pro silhani, nikdy
to nebude chodit tak, jako klasicka parabola s jednim fokusem.  Pouziti
tehle anteny de da omluvit treba nedostatkem mista , i tak lze pouzit
rotator a polarni zaves. V kazdem pripade pro primarni prijem TV ( 23,5)
bych urcite volil plnohodnotnou 90cm. Ted je to jedno, ale v zime prijde
chumelenice a je hotovo. Sam mam 120 stredovku a loni se jednou stalo,
kdyz venku byla "bila stena" ze to vypadlo.

Zde je test, co delali na parabole.cz :
http://www.parabola.cz/clanky/3420/instalace-paraboly-multibeam/
Dulezita veta z celeho testu: "Rozměr direktoru je 75 cm na výšku a 90
cm na šířku. To znamená, že ani v ohnisku nelze očekávat silnější
signál, než který jsme schopni v ohnisku získat na běžné 80cm ofsetové
anténě. Na krajních pozicích je už celkem patrný pokles zisku."

Co se pozic tyce se dela 23,5 ( CSLINK, SKYLINK primarni)  v pravem
fokusu a silhani na 19,2 ( vesmes nemecke programy ) ja jeste davam
hodne silhani na 28,2, kde je hoodne anglickych veci. Tohle na jedne
parabole, ktera muze byt standardni 90 cm  za 400 kc. Za tech 1600 kc
muziu dat 4 tyhle paraboly. Dalsi parabolu pak davam na 1W  ( staci 60
na doplnkovy prijem pro DIGI TV to chce taky 90 )  Vsechno do DiceqC
4/1  a do prijimace. Ty se mi po dlouhem hledani osvedcily na doporuceni
nekoho tady z fora Optiboxy CXPVR ready (1650 s DPH)
JaKub