[OT] Nastaveni multifokus paraboly + jakou treti polohu?

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Čtvrtek Listopad 5 13:04:45 CET 2009

2009/11/5 www www <asrock70@seznam.cz>:
> Obcas se zde probiraji satelity, kolega take nevydrzel a rozhodl se opustit cesky terestrialni bordel a prejit na setelitni prijem
>
> Zakladni pozadavek je DIGITV na 1W a SkyLink na 23.5E + neco
>
> Prvni otazka jakou treti druzice byste doporucili?

Možná Astra 19,2, ale nejlíp uděláte, když si projdete přehledy
programů na parabola.cz.

> [...]
>
> tj. parabola kde se nastavuji defakto tri parametry azimut, elevace, skeew, nenastavovali jste nekdo neco takoveho a jak na to?
>
> Predpokladam, ze si vyberu nejakou stredovou druzici treba Hotbitr na 13E, pro nej vypocitam elevaci tusim pro mou pozici vychazi na 28.5stupne (vite o nejakem kalkulatoru kam dam souradnice a vyplivne vysledky)
> Nasledne jdu na azimut, tedy tocim antenou tak az mam nejsilnesi prijem na nejaem slabsim TP z Hotbirdu.
>
> Nicmene jak pak nastavim skew na multifokusu a jak umisteni LNB pro 1W a 23.5E mi je zahadou.

No jak, odhadem a metodou pokus-omyl ;) hlavně nesmíte zapomenout, že
je to odraz, takže podle Murphyho zákonů to bude na druhý straně, než
čekáte.

Ještě je tady možnost mít otáčení motorem, ale na první pohled je
nevýhoda v pomalejším přepínání programů z různých družic.

P.K.