Chyba v programatore ELNEC T51prog

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Listopad 4 17:25:21 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 4.11.2009 od j.Krajinka@seznam.cz:

> Nyni pravni podled.

Hm. Ja nevim, co tu resite. Proste ESD poskozeni. Programator neni
lednicka, aby ho pouzivala zenska v krepsilonove zastere. Proste kdyz
nekdo pracuje s elektronikou a obvody citlivymi na elektrostaticky
vyboj, mel by pouzivat nalezite vybaveni.

Tyhle debaty mi pripominaji mou vlastni zkusenost, kdyz jsem nadaval v
GME, ze mi posilaji MAX232 v obycejnych PE saccich. Nejaky chytrak od
nich argumentoval datasheetem MAXIM, ze tyto obvody maji ESD ochranu
do nekolika kV. Kdyby to bylo odolne vsemu, tak by je jaksi oni sami v
tovarne nebalily do ESD obalu. Navic takovy vyboj nemusi nikdo ani
zpozorovat a nemusi se projevit v beznych podminkach, ale treba az pri
nejakych specifickych podminkach.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem