Re: [OT] Datove schranky

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Úterý Listopad 3 14:46:33 CET 2009

Windows 7  64bit, prohlizec  IE8 64bit, ja vim jak to funguje jen poukazuji na stav neceho ci si zde stat dovoli naridit zakonem a vejmenu ceho si spratelene firmy rozdeli stamiliony.
Chapu, Paroubkovo oranzovi rozkradli prachy z INDOSE, modrym ptakum nevysli internetove zdravotni knizky tak si sve doberou na datovych schrankach.

Pokud stat chtel neco takoveho delat tak mel vprve rade vsem obcanum umoznit poridit si zdarma elektronicky podpis, pricemz toto mel zajistit stat , nikoliv poverena organizace typu posta, technicky to mohl zaridit napriklad cesky statisticky urad nebo sprava socialniho zabezpeceni stejne vede zaznamy o obcanech tak by se databaze rozsirila o tuto drobnost, investice minimalni.
Protoze by slo o statni CA nebyl by problem domluvit se s ceskym MS a tuto zaradit mezi CA s cerrtifikatem v  OS. (MS by rad vyhovel mohl by v reklamach tvrdit, ze jejich OS je pripraven atd)
Timto by napriklad stat mohl vsem, kteri se pro podpis rozhodnou umoznit elektornicke hlasovnai ve volbach, atd.
V dalsi etape by pribyla emailova schranka  s moznostmi tech datovych schranek. Cele postavene na Open sw bez nutnosti cokoliv instalovat v PC a moznosti pristupu odkudkoliv, vse dobrovolne s benefity pro uzivatele.

Rekl bych ze by to bylo levne , elegantni a vzorove reseni.

Jirka

>To je informace a "nazor" vaseho prohlizece.
Jaky mate system (jen pro informaci)? Ono to s bankama neni vubec lepsi
a statu nepatri. Tam to jeste donedavna jelo jen na IE a Win. Tim stat
neobhajuji.

Martin Hanek