Re: [OT] Dalnice (bylo Datove schranky)

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Listopad 3 14:43:36 CET 2009

On Tue, 3 Nov 2009, j.Krajinka@seznam.cz wrote:

> V SRN se dalnice plati z toho z ceho se platit maji to je z silnicni
> dane a prijmu ze spotrebni dane z PHM. U nas si z techto prijmu platime
> statni tunely a pestujeme stado jinak kulturne orientovaneho
> obyvatelstva s ponekud mene reflexnim povrchem tela. Jak zde jiz zaznelo
> nemecky delnik s prumernou mzdou 2700E zvladne postavit km dalnice o 1/3
> levneni jez to zvladne ceska firma s ukrajinskym delnikem za 500E ?????

Kdysi jsem hledal nejake statistiky a vyslo mi ze do silnic (vystavba /
udrzba) se zhruba naleje to co se vybere na poplatcich a spotrebni dani.
Urcite to neni tak ze se ze spotrebni dane dotuje statni rozpocet, spis
naopak - do silnic jdou dalsi penize z EU apod.

Co se ty ce te rozdilne ceny dalnic u nas a v DE. Vsude o tom vsichni
pisou ale nikdo nedava zadna tvrda data. Nekde jsem na to tema cetl clanek
a ten clovek tam psal ze je to dane jinou metodikou - ze v DE pocitaji
naklady za km dalnice jen za ten cisty km dalnice a u nas se do toho
pocitaji i privadece a ruzna ekologicka opatreni co si vynuti mesta.