[OT] Datove schranky

Stanislav ©mejkal smejkal@smejkal.com
Úterý Listopad 3 14:03:59 CET 2009

Slavomir Skopalik napsal(a):
> Bohuzel mam tu povinost DS pouzivat a jsem z toho velmi nestasten:
>
> 1. Financni urady pozaduji vedeni ucetnictvi v papirove forme

Ne nutne.

> 2. Neni mozne ziskat korenovy certifikat PostSignum bezpecnou formou (jsou
> zname utoky s podvrzenym certifikatem na DS)
>   (zkousel jsem zatim jen nasi postu, do mesta se chystam pristi tyden).

Me ho dali pri vytvoreni podpisu. Myslim, ze zrovna Postsignum je jeden ze
zdarilych projektu Ceske posty. I slavne ICA trvalo leta, nez se dostala do
skulinek MS produktu.

> 3. Od statu mi chodi cca 1 dopis rocne a kvuli tomu musim provozovat
>   dalsi korespondecni system (instalace, aktualizace, sledovani zmen).

Stastny to clovek.

> 4. Fikce doruceni mi nevadi, postu prebiram, vadi mi, ze se data smazou za
> 90 dni (tj. nez vubec
>   danou zalezitost vyridite). Ceny datovych trezoru jsou zcela mimo misu
> (stavebni rizeni
>   je nekolik desitek az stovek zprav po dobu nekolika let, nastesti stavim
> soukrome).

S tim souhlasim.

> 5. Platnost elektronickeho podpisu (dokument, pokud si jej nenechate
> zkonvertovat NEMUZETE
>   pouzit po vyprseni platnosti podpisu, urady a soudy Vam jej neuznaji i
> kdyz je sami vystavily).

Uplne jsem to nezkoumal, ale v tomto dam radeji na experty me zname nez na PR
oddeleni ministerstva a uznavam, ze zabezpeceni a pristupnost jsou hodne velke
hrichy.

Standa Smejkal