[OT] Datove schranky

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Úterý Listopad 3 13:47:49 CET 2009

To si jako musim do pocitace instalovat nejaky sajrajt od 602?
Si delaji pr*del ne , co kdyz mam firemu ktera cela jede na MAC, Linux ci NextStepu maji plug-in i pro me PC nebo mi stat prideli zdarma nejaky statni ci jako co ?

Jirka

MH> Jako hlavni problemy vidim ten 602XML filler a certifikaty Postsignum.
MH> Ostatni je takova vata.

Certifikáty Postsignum by nebyly zásadním problémem, kdyby bylo možné
jednoduché ověření root certifikátů. Ale to je problém s libovolnou
certifikační autoritou, proč bych měl důvěřovat např. Verisignu?
Jenom proto že je jeho certifikát předinstalovaný ve Windows?
Nic o něm nevím, maximálně to že i oni měli pár průšvihů s vydáním certifikátu
pro server cizí osobě.

Zde by myslím bohatě postačovalo uvést hashe root certifikátu v dopise
s přihlašovacími údaji, jak bylo mnohokrát zmíněno na jiných diskusích

MH> Ten 602XML filler jsem si nejak neuvedomoval, protoze na nem je zalozena
MH> skoro veskera komunikace statni sfery, cely Czechpoint na nem jede,
MH> bezpecne podani na portal.gov.cz taky. Takze kdyz uz na urade toto
MH> musime mit, tak nam to tak nevadi. Samozrejme chapu jine uzivatele,
MH> kterym to vadi, nebo to nemohou vubec nainstalovat.

Pokud by to mysleli opravdu vážně a pro lidi, zveřejnili by požadovaný
formát (možná tak učinili, ale asi ne, když je 602XML povinné) s
nabídkou řešení od 602. Myslím že komunita by velmi rychle vytvořila
potřebnou GPL komponentu pro všechny zajímavé platformy.

Tomáš